Oy kullanmak için, üye girişi yapınız.

mesajı gizle

Leyla Gencer kimdir ? Neden Külleri Boğaza Dökülmüştür, Boğaz Kirlenmemiş midir, Yetkililer Buna Nasıl İzin Ver miştir?

6 cevap verilmiş

Annesi polonyalı bir müslüman olan(sonradan müslüman olmuştur), 20. yüzyılın son divası olarak adlandırılan, dünyanın önde gelen sopranolarından birisi idi. Adına darphane tarafından para bile bastırılmış.. Vasiyetiymiş küllerinin boğaza dökülmesi.. Ayrıca boğaza külleri dökülen tek kişi o mudur? ya da boğazı kirleten o kadar unsur varken böyle bir noktaya takılmak doğru mudur orası tartışılır.. Ben kararsız kaldım.. Toprağı ya da suyu bol olsun...

Anonim Kullanıcı profil resmi
Anonim Kullanıcı
7 yıl önce

Öncelikle bahsi geçen bir insandır. Ve bir insanın külleriyle boğaz kirlenmez. Hadi aponun küllerini dökseler karşı çıkalım neyse. Leyla Genceri çok tanımam, ne de sesini dinlemişliğim var. Ölümüne ne üzüldüm ne sevindim. Ama bu şekilde hakir görülecek kadar aşağı bir insan olduğunu sanmıyorum.

Korkud Akyol profil resmi
Korkud Akyol
7 yıl önce

Korkud Abi, ( abi demek için daha önce izin almıştım ) inanki ben hiç bilmiyorum leyla gencer kim bilmediğimden sordum, küllerini dökmüşler diye duydum, öğreniyim diyede sordum, öyle küçültücü yada hakir görücü gibi olmuş soru haklısın amam inan öyle değil tamamen bilmemekten

Talha Erhan profil resmi
Talha Erhan
7 yıl önce

boğazımızdan bi de soprano külü geçsin belki sesimiz açılır.müslümanlığa geçti de bizim adetlerimizde meftayı yakıp külünü denize serpmek varmıymış.müslman islamiyete mensup olmaksa e peki bunlar islamiyetin hangi gereklerini yerine getirmiş. yinede Allah günahlarını bağışlasın diyelim.yüklü bi vasiyet bıraktı ardından yaptığı yardımlar şefaatçi olur inşallah.

yeliz özgür profil resmi
yeliz özgür
7 yıl önce

bende böyle bir vasiyettemi bulunsam acaba. çok güzel bi istek bence.

zeynep22 demirel profil resmi
zeynep22 demirel
6 yıl önce

Leyla Gencer, "Ayşe Leyla Çeyrekgil" (d. 10 Ekim 1928, İstanbul, ö. 10 Mayıs 2008, Milano ) Türk-Leh Opera sanatçısı. Dünya opera tarihinin en büyük sopranolarından birisiydi.[kaynak belirtilmeli] Batı ülkelerinde La Diva Turca, “La Gencer”, “La Regina” olarak ün yapan; Milano, Roma, Napoli, Venedik, Viyana, Paris, San Francisco, Köln, Buenos Aires, Londra, Rio de Janerio, Bilbao, Chicago’da sanatını dinleten; Lucia’nın, Norma’nın, Lady Macbeth’in, Queen Elizabeth’in, Filoria Tosca’nın, Lucrezia’nın, Madame Butterfly’ın, Alceste’nin, Aida’nın, Violetta’nın, Leonora’nın “Leyla la Turca”sı soprano Leyla Gencer, hem seçkin opera sahnelerinde hem resitallerinde hayranlık uyandırmış sanatçıların başında gelir. Onun opera repertuarı 23 bestecinin 72 yapıtını kapsamıştır ve ailesi Doğumu ve ailesi [değiştir]Polonezköy'de doğan Gencer'in annesi Polonyalı aristokrat bir ailenin kızı olan Alexandra Angela Minakovska (eşinin ölümünden sonra Müslüman olup Atiye adını almışıtr), babası Safranbolulu köklü bir ailenin oğlu olan Hasanzade İbrahim Bey'dir (sonradan Çeyrekgil soyadını aldı). Leyla Gencer'in babası İbrahim Bey, ağabeyi Hüseyin Çeyrekgil ile çiftçilik, balıkçılık, taşımacılık ve Çubuklu suyunun işletmesini yapıyordu; ayrıca Lale Sineması’nın işletmesini üstlenmişti ve Karaköy’de hanları bulunuyordu. Leyla, babasını genç yaşta kaybetti. 1946'da bankacı İbrahim Gencer ile evlendi. Eğitimi [değiştir]Leyla Gencer, İstanbul İtalyan Lisesi'ni bitirdi ve bir süre İstanbul Devlet Konservatuvarı'nda şan eğitimi aldı. Konservatuarda, Fransa'nın önde gelen hocalarından Reine Gelenbevi, ünlü orkestra şefi Muhittin Sadak ve besteci Cemal Reşit Rey'in öğrencisi oldu. Ankara Devlet Konservatuarı'nda ders vermek üzere Türkiye'ye gelen ünlü İtalyan soprano Giannia Arangi Lombardi ile tanıştıktan sonra İstanbul'daki konservatuar eğitimini yarıda bırakarak çalışmalarını Ankara'da onun özel öğrencisi olarak sürdürdü. Ankara Devlet Tiyatrosu'nun (opera da tiyatroya bağlı idi) korosuna girdi. Hocası Arangi Lombardi, bir yıl sonra kızını ziyaret için gittiği İtalya'da hastalanarak hayatını yitirince çalışmalarını İtalyan tenor Apollo Granforte ile sürdürdü. Opera kariyeri [değiştir] Leyla Gencer, Devlet Tiyatroları Ankara Operası'nda korist olarak görev yapmaktayen Ankara'ya geldiği yıl (1950'de) sahnelenmeye başlayan "Cavallerina Rusticana" operasında Santuazza rolü ona verildi, Gencer'in opera kariyeri bu rolle başladı. Leyla Gencer, Ankara Devlet Operası'nda görev yaptığı 1950-1958 yılları arasında devlet konuklarına verilen resitallerde en çok görev alan sanatçılardan oldu. ABD devlet başkanlarından Harry S. Truman, Dwight Eisenhower, Yugoslavya'nın kurucusu Mareşal Tito, İran Şahı Rıza Pehlevi ve eşi Prenses Süreyya, Ürdün Kralı Hüseyin, huzurunda resitaller verdiği devlet konuklarındandır. İlk defa 1953 yılında, Türkiye ile İtalya arasında imzalanan Kültür Anlaşması çerçevesinde bir radyo konseri vermek için Roma'ya gitti. Bu konserin başarısı üzerine Napoli Yaz Festivali'nde sahnelenen Cavelleria Rusticana Operası'nda başrol üstlenmek fırsatını elde etti. Bir sonraki sezon Napoli'nin ünlü San Carlo Operası'nda Eugenio Onegin ve Madam Butterfly operalarında başrol oynama teklifi aldı. Leyla Gencer'in uluslararası platformdaki opera serüveni böylece başladı, Madam Butterfly operasındaki başarısı ile Napolillerin sevgisini kazanan Gencer, Napolili Türk olarak anılmaya başladı. Bu başarı bir sonraki sezon San Carlo Operası'nda sahnelenen La Traviata'daki Violetta rolü ile sürmüştü. Sanatçı "La Traviata"'yı Palermo, Trieste, Ankara, Torino, Varşova, Poznan, Lodzi Krakov'da, Viyana Devlet Operası'nda Herbert von Karajan yönetiminde, San Francisco ve Philadelphia'da, Moskova ve Leningrad'da seslendirdi. 1956'da San Francisco operasında San Francesca da Rimini operasında son anda oynayamayacağını bildiren ünlü soprano Renata Tebaldi'nin yerine başrolü seslendirdi. Eserin San Francisco ve Los Angeles temsillerinden sonra San Francisco operası ile kontrat imzaladı. 1957 sezonunda San Fransicso Operası'nda sahnelenen "La Traviata" operasında başrolü Leyla Gencer, Lucia di Lammermoor operasında ise dünyaca ünlü soprano Maria Callas üstlenmişti. Callas'ın gelmemesi üzerine Lucia rolünü de Gencer üstlendi ve büyük başarı kazandı. O günden başlayarak ABD'de sayısız opera temsili, restial, konser gerçekleştirdi. 26 Ocak 1957 gecesi Leyla Gencer, kendisine koyduğu Milano'nun ünlü La Scala Tiyatrosu'nda sahneye çıkma hedefine ilk defa ulaştı. Fransız besteci Francis Poulenc'in Carmelit'lerin Diyaloğu eserinin dünyadaki ilk temsilinde başrolü (Lidoine-başrahibe) oynadı. Scala'daki ilk sahneye çıkışından sonra Gencer, 18 Şubat 1957'de tüm zamanların en büyük orkestra şefi kabul edilen ve kısa bir süre önce ABD'de hayatını kaybeden Arturo Toscanini için Milano'nun Dumo Katedrali'nde düzenlenen görkemli cenaze töreninde Verdi'nin Requiem'i seslendirilirken soprano partisini başarıyla söyledi. Bu başarının ardında La Scala Operası'nın Köln Operası'nın açılışı nedeniyle düzenlediği turnede Verdi'nin Kaderin gücü adlı eserinde başrol oynadı. 1958'de Pizzetti'nin dünyada ilk gösterimi gerçekleşen Katedral'de Cinayet adlı eserinde başrahibe rolünü, ardından Boito'nun az bilinen Mefistofele operasında Margherita rolünü üstlendi. Gencer, 1958 yılında kontratı feshedilinceye kadar yurtdışındaki operalarda Ankara Devlet Operası Sanatçısı sıfatıyla rol aldı. 1958'de görevine son verildikten bir süre sonra Milano'ya yerleşti. 1958'de İtalyan Radyosu'nda Donizetti'nin "Anna Bolena" operası Leyla Gencer'in yorumuyla yayımlanmıştı (Bu yayım, 1980'de plak olarak piyasaya çıktı). Bu yorumun başarısı üzerine ünlü orkestra şefi Vittorio Gui şefliğini yaptığı 3 ayrı eserde, 3 ayrı kentte (Palermo, Floransa Roma Operaları) başrol teklif etti. Gencer böylece 1959 yılı Floransa Festivali'nin açılışında Verdi'nin 1849'dan beri hiç sahnelenmemiş Legnano Savaşı adlı eserinde başrolü oynadı. Bunu, Palermo'da Verdi'nin "Macbecth" Operası, Roma'da Mozart'ın "Don Giovanni" Operası'nı seslendirdi. Gencer, 1960'larda mesleğinin doruğuna çıktı. Hiç bilinmeyen operaları seslendirmeyi sürdürdü. 1963'te Verdi'nin unutulmuş operası "Kudüs"te başrol Elena'yı oynadı. Bunu Donizetti'nin hiç bilinmeyen operası "Robert Devereux"daki Kraliçe Elizabeth rolü ve Bellini'nin 130 yıldır sahnelenmeyen "Beatrice di Tanda" operası takip etti. 1985 yılında sahneye veda eden sanatçı, 1983-1988 yılları arasında As. Li. Co.’nun genel sanat yönetmenliğini yürüttü, 1997-1998 arasında La Scala korosunun genç sanatçılar okulunda yöneticilik yaptı, vefatına kadar La Scala Tiyatrosu'nda opera sanatçıları için kurulan akademinin sanat yönetmenliğini yapmaktaydı. Gencer, aynı zamanda opera yorumu üzerine dersler vermeye devam ediyordu. Uluslararası yarışmalarda seçiciler kurulu üyelikleri yapan, festivallere, seminer ve konferanslara katılan Leyla Gencer, İstanbul’da kendi adını taşıyan “Uluslararası Şan Yarışması”nın kurucusudur. Yarışma, 1996 yılından beri düzenlenmektedir. Leyla Gencer, 1988 yılında "Devlet Sanatçısı" unvanıyla onurlandırıldı. 2004 yılında Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü tarafından 1000 yılın Türkleri özel koleksiyonunda adına 15.000.000 TL değerinde 0.999 ayar gümüş hatıra para basıldı. Vefatı [değiştir] Leyla Gencer adına basılan para10 Mayıs 2008'de Milano'daki evinde kalp ve solunum yetmezliğine bağlı olarak hayatını kaybetti. Leyla Gencer’in cenazesi 12 Mayıs günü Milano’da La Scala Operası’nın Santa Babila Kilisesi‘nde düzenlenen kalabalık bir törenden sonra vasiyeti doğrultusunda krematoryuma götürülerek yakıldı. Leyla Gencer’in külleri daha sonra İstanbul’a getirildi. Kendi vasiyeti gereği küller, 16 Mayıs günü Dolmabahçe Sarayı ile Dolmabahçe Camii arasındaki yapılan bir törenden sonra Dolmabahçe açıklarında Boğaz sularına döküldü[1]. Törende, Mozart'ın Requiem'inden "Lacrimosa" ile Ahmed Adnan Saygun'un "Yunus Emre Oratoryosu"'nun 5, 12 ve 13. bölümleri İstanbul Devlet Opera ve Balesi Orkestra ve Korosu tarafından seslendirildi.[2] İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın yeni yapılmakta olan merkezinde sanatçının vasiyeti üzerine bir “Leyla Gencer Müzesi” oluşturulacak. Diskografi [değiştir]Bellini: Norma / 1966, de Fabritiis, Gencer, Cossotto, et al Bellini: Norma / 1965, Gavazzeni, Gencer, Simionato, et al Bellini: Beatrice di Tenda1964 / Gui, Gencer, Zanasi, et al Bellini: I Puritani 1961 / Quadri, Gencer, Raimondi, et al Pacini: Saffo 1967 / Gencer, Del Bianco, Mattiucci Cherubini: Medea 1968/ Gencer, Bottion, et al Mayr: Medea in Corinto 1976/ Ferro, Gencer, Johns Gluck: Alceste 1967/ Gui, Gencer, Picchi Chopin: Polish Songs; Liszt / Leyla Gencer, Nikita Magaloff Donizetti: Anna Bolena 1958/ Gavazzeni, Gencer, Simionato, et al Donizetti: Anna Bolena 1965/ Gavazzeni, Gencer, Cava, et al Donizetti: Caterina Cornaro 1972 / Cillario, Gencer, Aragall Donizetti: Les Martyrs / 1975 Camozzo, Gencer, Bruson, et al Donizetti: Les Martyrs / 1978 Gelmetti, Gencer, Bruson, et al Donizetti: Lucrezia Borgia / 1970 Gracis, Gencer, Raimondi et al. Donizetti: Lucrezia Borgia / 1966 Franci, Gencer, Aragall, Petri et al. Donizetti: Maria Stuarda / 1967 Molinari-Pradelli, Gencer, Verret, Tagliavini et al. Donizetti: Messa di Requiem / Gavazzeni, Teatro La Fenice Donizetti: Roberto Devereux 1964 / Gencer, Cappuccilli, et al. Donizetti: Belisario 1969 / Gavazzeni, Gencer, Taddei et al. Mozart: Don Giovanni 1960/ Molinari-Pradelli, Gencer, Petri, Bruscantini, Stich-Randall et al Mozart: Don Giovanni 1962/ Solti, Gencer, Jurinac, Freni Ponchielli: La Gioconda 1971 / de Fabritiis, Gencer, Raimondi Zandonai: Francesca da Rimini 1961 / Capuana, Gencer, Cioni et al. Rossini: Elisabetta, Regina d'Inghilterra 1971/ Sanzogno, Gencer, Grilli Verdi: I due Foscari" 1957/ Serafin, Gencer, Guelfi Verdi: Battaglia di Legnano 1959/ Gencer, Limarilli Verdi: Rigoletto 1961/ Quadri, Gencer, McNeil, Raimondi Verdi: Gerusalemme 1963/ Gavazzeni, Gencer, Aragall, Guelfi Verdi: I Vespri Siciliani 1965/ Gavazzeni, Gencer, et al Verdi: Macbeth 1960/ Gui, Gencer, Taddei, Picchi et al. Verdi: Macbeth 1968/ Gavazzeni, Gencer, Guelfi, Corradi, et al Verdi: Attila 1972/ Silipigni, Gencer, Hines Verdi: Ernani 1972/ Gavazzeni, Gencer, Bergonzi Verdi: Simon Boccanegra 1961/ Gavazzeni, Gobbi, Gencer Verdi: Il Trovatore 1957/Previtali, Gencer, Del Monaco, Barbieri, Bastianini Verdi: Un ballo in maschera (Maskeli Balo) 1961/ Gencer, Bergonzi Verdi: Aida 1956/ Capuana, Gencer, Bergonzi, Cossotto Verdi: La Forza del Destino (Kaderin Gücü) 1957/ Serafin, Gencer, Di Stefano Verdi: La Forza del Destino 1965/ Molinari Pradelli, Gencer, Bergonzi

Özcan DoGaN profil resmi
Özcan DoGaN
6 yıl önce

Birkaç istatistik

Leyla Gencer kimdir ? Neden Külleri Boğaza Dökülmüştür, Boğaz Kirlenmemiş midir, Yetkililer Buna Nasıl İzin Ver miştir? ile ilgili katılımcı yaş ve cinsiyet oran grafikleri.

Bu sorular ilginizi çekebilir

Buradasınız: Leyla Gencer kimdir ? Neden Külleri Boğaza Dökülmüştür, Boğaz Kirlenmemiş midir, Yetkililer Buna Nasıl İzin Ver miştir?
Copyright © 2007-2014 Bisorusor | Gizlilik ve kullanım şartları